Tengelyek
A kottyanás megszüntető mechanizmus:
Minden tengely tartalmaz egy a tárgyasztalához rögzített
függőleges vonszolólapot. A vonszolólapba
beütve egy körmös 8-as anya. A
menetesszár ezen a körmös anyán keresztül vonszolja a tárgyasztalt. Mivel
az anya laza illesztésű a menetesszárhoz (konnyen kell forognia), kell egy
kottyanás csökkentő megoldás is. Az átmenő tengelyre egy műanyag távtartó
csövet húzunk és a csőre egy ő töle kicsit túlnyúló nyomórugót. Egy
ugyan olyan lapot mint a vonszolólap (8-as anyával) rácsavarunk a menetesszárra
úgy, hogy a rugó a távtartóhoz hozzá nem érve összenyomott állapotban
legyen. Az új lap teteje lazán felfekszik a tárgyasztal aljára, így nem tud
a elfordulni. Hajtáskor a vonszolólap és a feszítő együtt mozognak a
menetesszáron és állandó feszítéssel megakadályozza a menetesszár
kottyanását a körmös anyában. Ez a feszítőrendszer!
A tárgyasztalt bemarózzuk a sineknek megfelelően (szélekre ügyelve lene hasadjanak). A sinek felcsavarozása előtt fa ragasztóval végig kell kenni az árkot. Ez rögzíti a sint is és egyben beszivárogva a fa rostokba az árok falát üvegkeménnyé is teszi.
Csapágyház:
Kiszerkesszük a csapágyak elméleti helyét mind két oldalon és a végálláskapcsolóékat
is. Először besűlyesztük a csapágy külső átmérőjének megfelelő zsákfúróval
(nehogy átszaladjon)! Utána kifúrjuk a tengely közepénél olyan méretre,
hogy a tengelyt rögzítő anya (M8) kényelmesen elforoghasson). Elkészítjük
az egyéb rögzítő furatokat is. A deszkalap
oldalsó felfogó furatait 2mm-rel nagyobbakra fúrjuk mint amit a csavar indokolttá
tenne! Összeszereléskor ezen a nagyobb furaton keresztül körkörös mozgással
tudjuk bejátszani a csapágyak tökéletes egytengelyűségét!!! Az összeszerelt
tárgyasztalt teljesen a csapágynak toljuk és laza csavarok mellett engedjük,
hogy a csapágyház magátok beálljon a neki megfelelő pozícióba majd meghúzzuk
az oldalsó rögzítő csavarokat. Rögzítés után ellenőrizzük mindkét
oldalon a csapágyak könnyű futását a teljes hajtóművön. Ügyeljünk a
menetesszár egyenességére! A csapágyak behelyezése előtt a csapágy fészkét
szintén kenjük be faragasztóval. Behelyezés után a gyűrűkkel rögzítjük
helyén majd a takaró alu lemezzel
rögzítjük a gyűrűt és egyben a motor távtartóinak alátétet biztosítunk
vele.
Ügyeljünk az esetlegesen keletkező eltemetett csavarokra (összeszerelési sorrend nem mindegy)!
Végleges állapotában ne felejtsük el bezsírozni a menetesszárat!