Tengelyek

képek

A kottyanás megszüntető mechanizmus:
Minden tengely tartalmaz egy a tárgyasztalához rögzített függőleges vonszolólapot. A vonszolólapba beütve egy körmös 8-as anya. A menetesszár ezen a körmös anyán keresztül vonszolja a tárgyasztalt. Mivel az anya laza illesztésű a menetesszárhoz (konnyen kell forognia), kell egy kottyanás csökkentő megoldás is. Az átmenő tengelyre egy műanyag távtartó csövet húzunk és a csőre egy ő töle kicsit túlnyúló nyomórugót. Egy ugyan olyan lapot mint a vonszolólap (8-as anyával) rácsavarunk a menetesszárra úgy, hogy a rugó a távtartóhoz hozzá nem érve összenyomott állapotban legyen. Az új lap teteje lazán felfekszik a tárgyasztal aljára, így nem tud a elfordulni. Hajtáskor a vonszolólap és a feszítő együtt mozognak a menetesszáron és állandó feszítéssel megakadályozza a menetesszár kottyanását a körmös anyában. Ez a feszítőrendszer!

A tárgyasztalt bemarózzuk a sineknek megfelelően (szélekre ügyelve lene hasadjanak). A sinek felcsavarozása előtt fa ragasztóval végig kell kenni az árkot. Ez rögzíti a sint is és egyben beszivárogva a fa rostokba az árok falát üvegkeménnyé is teszi. 

Csapágyház:
Kiszerkesszük a csapágyak elméleti helyét mind két oldalon és a végálláskapcsolóékat is. Először besűlyesztük a csapágy külső átmérőjének megfelelő zsákfúróval (nehogy átszaladjon)! Utána kifúrjuk a tengely közepénél olyan méretre, hogy a tengelyt rögzítő anya (M8) kényelmesen elforoghasson).  Elkészítjük az egyéb rögzítő furatokat is. A deszkalap oldalsó felfogó furatait 2mm-rel nagyobbakra fúrjuk mint amit a csavar indokolttá tenne! Összeszereléskor ezen a nagyobb furaton keresztül körkörös mozgással tudjuk bejátszani a csapágyak tökéletes egytengelyűségét!!! Az összeszerelt tárgyasztalt teljesen a csapágynak toljuk és laza csavarok mellett engedjük, hogy a csapágyház magátok beálljon a neki megfelelő pozícióba majd meghúzzuk az oldalsó rögzítő csavarokat. Rögzítés után ellenőrizzük mindkét oldalon a csapágyak könnyű futását a teljes hajtóművön. Ügyeljünk a menetesszár egyenességére! A csapágyak behelyezése előtt a csapágy fészkét szintén kenjük be faragasztóval. Behelyezés után a gyűrűkkel rögzítjük helyén majd a takaró alu lemezzel rögzítjük a gyűrűt és egyben a motor távtartóinak alátétet biztosítunk vele.

Ügyeljünk az esetlegesen keletkező eltemetett csavarokra (összeszerelési sorrend nem mindegy)!

Végleges állapotában ne felejtsük el bezsírozni a menetesszárat!

Hajtás.