Felhasznál anyagok
Mint említettem a mechanika legkritikusabb része a tengelyek (X, Y, Z) siklócsapágyai. Én az OBI-ban és a Praktikerben is kapható német, precíziós sinek mellett döntöttem. Az ötlet nem az enyém, egy amerikai srácnál láttam igaz ott amcsi sínnel megoldva. A lényeg, hogy abszolút kottyanás mentes legyen minden irányba! Tervezésnél vedd figyelembe a sin hatásos mozgásterét (mind két irányba). Én nem egyforma hosszú síneket vettem (X>Y>Z).
A meghajtó orsó sima M8-as menetesszár (kadmiumozott). A többi cucc ehhez igazodik. Ez mind kapható az OBI-ban (jó a léptetőmotor és a Celeron hűtő nem). Egyébként a ventillátorra nincs semmi szükség mert egyáltalán nem melegszik a hűtő (kapcsolóüzemben mennek a tranyók).
Amit kézzel kellet csinálnom az a csapágyat leszorító réz gyűrűk és a gyűrűket leszorító alu négyzetes lapok (négy lyukkal és egy nagy lyukkal a közepén), valamint a motoronkénti 4 db belső 4-es lyukú saválló csövet levágnom távtartónak.
A bútorlap színe olyan legyen amin a ceruza jelölései jól látszanak (és illeszkedjen az íróasztalhoz :-)).
A csapágyak jó minőségű mindkét oldalán műanyag porvédős (zz) 22x8x7-es görgőcsapágyak (ezt nem az OBI-ban vettem).
A léptető motor és a tengely közti kiegyenlítő kuplung autogén aparát acetilén gumi csövéből levágott darab. Pont szorosan passzolt a léptetőmotor tengelyvégén lévő fogaskerékre ráhúzva. Az M8-as menetesszárra vágnom kellett 10-es csőből egy 15mm-es darabot aminek a belső mérete 8-as volt, és rá kellett hegesztenem. Így a két méret (fogaskerék külső mérete és a 10-es cső) egy szintre került (a gumi cső belső mérete kicsivel 10 alatti volt).